Le Rouge Weblog

Brainwaves, opmerkelijkheden, vakantieverslagen en meer according to Mr. Le Rouge...

21 september 2006

With flowers in our hair...

woensdag 20 september

Vanmorgen vrij op tijd vertrokken om richting San Francisco te gaan. Toch duurt de rit weer lang. We waren zo weer 3,5 uur onderweg. Maar goed zodra we over de (Bay)brug kwamen in SF was het weer goed. Gaaf hoor. We kunnen het camperpark makkelijk vinden en de shuttle chauffeur is zo lief ons down town af te zetten ook al zijn we te laat want de shuttleservice rijdt maar tot 12 uur. Mazzeltje dus. We starten in China Town met een dim summetje in een super vage tent. Voor 5 dollar hebben we een bord vol lekkere dingetjes en allemaal wat drinken. Goeie deal! Lekker hoor. Pepijn kijkt zijn ogen uit wat een snuisterijen overal. We wandelen verder richting Fishermans Wharf via het Cable Car museum. Leuke treintjes. In de verte zien we Russian Hill/Lombardstreet. Dat is die hele steile straat met scherpe haarspeldbochten erin. In Fishermans Wharf aangekomen vinden we er eigenlijk niet echt veel aan. Veel toeristenshopjes en dergelijke maar niks echt leuks. We besluiten gauw af te taaien en richting de opstap plek voor het historische kabeltreintje te lopen en daar staat een rij! Niet normaal. Pep vindt het echter zo leuk en al gauw zien we dat de rij wel heel vlot gaat. Na 3 kwartier in het zonnetje in het parkje kunnen we het trammetje in. Wel lachen hoor. Het gaat best steil omhoog/laag soms dus dat is wel leuk.
Bij Union Square eruit en op zoek naar een eettentje. Mmmm veel dure shops maar geen echt easy diner.....blokje om en dan komen we terecht bij Lori's. Dit blijkt een 50's diner te zijn dus prima. Pepijn vindt de oude flipperkasten en de auto in de zaak erg leuk.
Bijna tijd voor de shuttle terug want die vertrekt om 20.00 uur. Paar blokken lopen en we zijn er.
Moe en voldaan laten we ons terugrijden. De kids vallen bijna in slaap.

Alles op bed en dan nog even de blog bijwerken want eindelijk weer wifi :)

Morgen nog een dagje SF met voor het Exploratorium en waarschijnlijk ook nog even een foto shoot van de Golden Gate.